Bangkok en Ayutthaya

Ha lieve vrienden en familie!

Na een lange reis kwamen we op het vliegveld in Bangkok aan. De vlucht was prima, alleen een beetje jammer dat er in zo’n groot vliegtuig precies op Yuri’s plek kots op de riem en de stoel zat.. Gelukkig kregen we een ander plekje, en gelukkig ook naast elkaar, dus alles was opgelost. We kwamen aan om half 9, en alles ging supersnel! Na een enerverend ritje in de taxi (ik plaste bijna in m’n broek) met topsnelheid 130 op een weg van 60 en een leuk zigzagpatroon tussen alle auto’s door kwamen we aan bij ons hotelletje waar we meteen in konden! Het was ongeveer 38 graden dus we doken meteen ons dak zwembad in. We hadden een redelijk agressieve en suïcidale lift, want hij ging na 3 seconden gewoon dicht, of je er nou tussen zat of niet.. dus als iemand uit de lift kwam en wij moest erin, ging dat eigenlijk gewoon niet en moest je er of snel in springen of de deur eerst laten dichtgaan en vervolgens weer op het knopje drukken om erin te gaan.

We waren erg moe dus we hebben de hele dag gezwommen en lekker gegeten in onze straat. Wat is Bangkok gezellig ’s avonds! Overal lichtjes en mensen die koken aan de straat en het vervolgens verkopen, allemaal restaurantjes met enorm goedkoop eten en heeerlijke geuren. Na het eten hebben we de boottaxi gepakt naar Chinatown, maar daar zijn we nooit aangekomen, want het was erg onduidelijk aangegeven dus we kwamen in een zielig wijkje met overal afval op straat. Toen zijn we maar snel teruggegaan naar het hotel en gaan slapen.

De volgende dag waren we van plan om allemaal dingen te gaan doen, maar het was zo verschrikkelijk heet en we hadden nog steeds last van de jetlag, dus we begonnen de dag maar weer aan het zwembad waar we 2 Britse jongens uit Londen ontmoette. Van sightseeings kwam uiteindelijk niet zo veel meer, en we zijn maar gewoon lekker uit eten gegaan met de 2 Britse jongens en nog een Duits meisje. De volgende dag hadden we het plan om ’s ochtends naar een floating market te gaan, maar die bleek op die dag niet open te zijn, en de andere was anderhalf uur rijden en die ging ook s’ middags dicht, dus zijn we naar ik ben nu al weer vergeten hoe het heet, gegaan, wat heilig was, dus je moest je knieen en schouders bedekt hebben. Wij dat braaf gedaan, maar ze weigerde ons alsnog omdat yuri geen broek tot zijn enkels had (wat gewoon niet menselijk was met 40 graden). Na een verkleedpartij mochten we naar binnen, maar toen bleek het 500 baht (15 euro) p.p. te zijn, dus toen hebben we de benen genomen.

Die avond hadden we een meeting met onze Stray-groep (reisorganisatie waar we mee reizen door Noord-Thailand, Laos en Cambodja). Onze groep bestaat uit 4 Deense jongens, 3 meisjes uit Nieuw-Zeeland, 2 Noorse jongens, 1 Britse man, 1 Nederlands meisje en 2 Nederlandse jongens. Onze tourguide is ook Nederlands. Na wat uitleg en kennismaking zijn we uit eten gegaan en daarna vloeide het bier over tafel. De groep is erg gezellig en het leek na een paar uur of we elkaar al maanden kende. We hebben het hotel gelukkig gered. De volgende ochtend vertrokken we vroeg met een minivan naar Ayutthaya. Wat was dat een vreselijke tocht. Ik was helaas erg brak van de biertjes en de weg was erg hobbelig (en we hadden lekker de vaart erin) dus ik heb netjes met een zakje op mijn schoot in het busje gezeten.

In Ayutthaya hadden we een boottour langs allerlei tempels. De boottocht zelf was leuk maar in de tempels was het gewoon niet meer leuk omdat het zo verschrikkelijk heet was. ’s Avonds hadden we de nachttrein naar Chiang Mai, die erg lekker koel was (in de nacht zelfs erg koud) met een heerlijk bedje (groot!). Op naar Chiang Mai!

Papa

Mooie avonturen!

mama Aukje

Fijn dat we zo jullie kunnen volgen op jullie bijzondere reis!
We kijken uit naar het vervolg!
Liefs, Peter en mama Aukje

ooooh pa

Wat een pech allemaal en dorst natuurlijk. Maak er wat leuks van

Vergeet niet te genieten

zora

Nou geen pech hoor! Moesten gewoon een beetje inkomen, loopt nu allemaal op rolletjes en genieten vollop!

Oma Tiktak

Fijn, jullie verhaal ! Jullie wennen wel aan de hitte, wat leuk dat je ook andere toeristen ontmoet !
Heerlijke vakantie zo in die andere wereld.
We kijken weer uit naar volgende verhalen. Liefs, Oma.

Leneke konig

D

Li.

LieveZora vanochtend je eerste avonturen gelezen.Kwam in drievoud. Geniet er erg van je schrijft zo direct dat ik het me zo kan voorstellen. Neem de tijd om te wennen aan letterlijk alles anders. De foto van de olifant ja die ene staat met stip bovenaan. Liefs voor jullie beiden pas goed op elkaar tot de volgende keer . Leneke en Peter
eve

mama

Wat een heerlijk verhaal, erg gelachen omdat ik het me zo goed kan voorstellen! Het loopt steeds weer anders dan je denkt. Leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten, de kracht van het backpacken. Geniet! liefs, mama

Wela

Wat een heerlijk verhaal en wat leuk dat de groep zo leuk is!