Luang Prabang, Olifanten en Watervallen!

Daar zijn we weer!

We kwamen aan in Luang Prabang en hadden daar een guesthouse. Toen we wilden douchen merkte we dat onze douche stuk was.. we kregen een andere kamer (met alleen koud water). Zo gaat dat hier in Laos! We konden er wel mee leven want het was toch de hele dag heel heet dus een koude douch was wel fijn! ’s Avonds gingen we naar een burger restaurant met mode- en hiphopshow. Met het eten ging het helemaal mis omdat er nog maar 6 burgers waren en de meeste mensen iets anders moesten nemen. De modeshow en hiphopshow waren daarentegen heel leuk en het was heel gezellig. Na het eten naar de Utopiabar gegaan, wat een hele gezellige plek was (was een soort hele grote tuin met overal kussentjes en kleedjes), en daarna gaan bowlen! Bowlen was bijna precies hetzelfde als in Nederland, alleen dan wat chaotischer en minder luxe natuurlijk. Na het bowlen was de helft dronken en de helft moe dus ging iedereen naar het guesthouse terug.

De volgende dag hadden we een vrije dag en hadden Yuri en ik besloten om iets met olifanten te doen. We werden vroeg opgepikt door een minivan die ons naar het olifantenkamp bracht. We kwamen aan in een werkelijk paradijsje. Er waren zo’n 12 olifanten met hun eigenaren (mahout) Het ‘kamp’ was een prachtig resort met uitzicht op een rivier. Er waren allemaal kleine hutjes waar je kon eten en er was een zwembad (met bar). Je kon er ook slapen. Als eerste kregen we uitleg over de olifanten. Onze gids vertelde hoe we ze moesten aanspreken in Lao, en hoe we op ze moesten klimmen. Als je ‘seung seung’ zei dan tilde ze haar poot op zodat je op haar kon klimmen (met moeite haha). Er waren alleen maar vrouwtjes omdat die niet agressief worden. Je zat dan op haar nek en de mahout op haar rug. Iedereen mocht een oefenrondje doen. Daarna mochten we in een mandje op de rug (wat ik er wel een beetje zielig vond uitzien). We maakten een tour over land en door de rivier en je mocht op haar nek zitten als je wilde. Na de rit gingen we met de boot naar de andere kant van de rivier om een baby olifantje te gaan bekijken. Onze gids zei dat het babyolifantje nog wel eens een beetje agressief kon worden als hij geen eten kreeg. Yur en ik gingen met onze rug naar het babyolifantje en de moederolifant staan. En ja hoor, daar had het olifantje me te pakken! En kijk maar op de foto waar! Haha! Na de lunch met een prachtig uitzicht gingen we met de olifanten zwemmen. Wauw! Wat een ervaring was dat!! We mochten ze wassen met een grote borstel en als je ‘boem boem’ zei dan spetterde de olifant je nat met zijn slurf. Na een biertje in het zwembad zat het erop en vertrokken we. ’s Avonds ging Yur met alle jongens voetballen tegen een Lao Team en ik met de rest naar de avond markt. We hadden besloten af te hoppen want we wilden wel even relaxen, na zo veel te hebben gedaan. Maree, Chloe, Nicole (Kiwi), Math, Simon (Deens) Rob, Beth (Engels) en Marthe (Nederlands) hopten ook af, en dus hadden we met z’n 10en nog 3 dagen extra in Luang Prabang.

De volgende dag gingen we met Math, Simon, Beth en Rob naar de watervallen in Luang Prabang. We kwamen aan en we stonden met open monden te kijken. Zo mooi! Na helemaal omhoog, en weer naar beneden te zijn geklommen (wat best wel zwaar was, en heel stijl en glad), en een heerlijke duik te hebben genomen gingen we weer terug met Sahn (de tuktukdriver) die we elke keer belden als we hem nodig hadden. Na de watervallen gingen we met de mensen die waren afgehopt (de rest was ’s ochtends vroeg vertrokken) weer naar de avondmarkt om te eten. Helaas hadden we het verkeerde uitgekozen, wat echt niet lekker en koud bleek te zijn (terwijl het er zo lekker uit zag). Na het eten gingen we naar een bar om de hoek en werd het een hele gezellige avond ;). De volgende dag was iedereen moe en hebben we niet veel gedaan. ’s Avonds voelde iedereen zich ineens weer supergoed, en de nieuwe groep was inmiddels gearriveerd. We gingen weer naar dezelfde bar en het werd wederom heel gezellig. De volgende dag gingen we met onze oude ‘groepje’ naar een zwembad in de buurt. ’s Avonds ging Beth met een andere tour mee dus zwaaiden we haar uit. Na het eten hebben we een film gekeken op iemands kamer en daarna lekker gaan slapen. De volgende dag vertrokken we vroeeeeg richting Vang Vieng!

Papa Wim

Hoi beidjes,
Tjee ,wat leuk met olifanten zwemmen en dat boem boem hahaha , lees dat jullie je daar goed vermaken. Groetjes Papa Wim en Heleen.

Oma Tiktak

Wat heerlijk om zo met die oliefanten bezig te zijn ! Een prachtplek voor een shirt met grote letters!!
Wat leuk dat je langer kan blijven op een plek die zo fijn is.
Wat een geweldige Tour maken jullie. Bijna de zevende hemel. Knuffels Oma.

Reinoud

Wow met olifanten zwemmen! En het klinkt ook heel leuk met de groep. Wat gaaf dat jullie het zo goed hebben.

ooooh pa

Prachtige foto's en uitgebreid verhaal. Snap dat uithoppen. Ik word al moe bij de gedachten in welk tempo jullie van het ene evenement naar de volgende gaan. Stemming nog steeds goed. Zijn warme landen dus tempo dulu .

Oma Conny

Wat een mooi verhaal weer! Dat je zoveel met die olifanten kunt doen! Ook mooie foto's!
Ook fijn dat je met een hele groep kunt reizen, en ook even ergens blijven en met de volgende groep kunt aansluiten.
Geniet maar verder, ik geniet mee! Liefs!

Wela

Wat een feest om jullie verhaal en de geweldige foto's te ontvangen. Wauw zwemmen met olifanten en wat een briljant systeem dat op en af hoppen. Hier doe ik 's ochtends nog steeds handschoenen aan op de fiets en nog maar weinig groene blaadjes aan de bomen.... Jullie verwarmen mijn dag!