Songkran in Bangkok

Nieuwjaar in Bangkok

We kwamen laat aan in Bangkok en we stapten uit de taxi. We moesten nog een stukje lopen en we kregen al een beetje argwaan toen we iedereen met waterpistool zagen lopen. Maar ik dacht, we zijn veilig want we hebben een backpack. NOU nee. We werden meteen natgespoten van alle kanten. Het was niet heel druk maar we kwamen toch nat aan bij ons hotel. Het was een heel fijn hotel, met airco! Dat hadden we lang niet gehad dus dat was erg fijn. Het was Thais nieuwjaar in heel Thailand. Dat zijn 3 dagen in het jaar waar iedereen elkaar mag natspuiten en onder mag kliederen met een soort modder.

De volgende dag kochten we waterpistolen en gingen op jacht. Het was een complete chaos! Het water was echt heerlijk (het ijswater uitgezonderd). Het was supergrappig om iedereen de hele tijd nat te spuiten. Na 2 meter ben je letterlijk doorweekt. We ontmoette Martijn, onze eerste tourleader. Het was een gezellige boel! Op een gegeven moment kregen we het een beetje koud en gingen we even een Siësta doen. ’s Avonds gingen we weer de straat op en het was nog steeds een bizarre chaos. We zochten Martijn weer op en wurmde ons door de drukte. Ik had een waterdicht tasje om m’n nek hangen met geld en Yuri’s telefoon. Toen we bij een iets rustiger stukje kwamen merkte ik dat het tasje wel erg licht was. Ik keek erin en ik zag dat Yuri’s telefoon er niet meer in zat. Die avond was Yuri jarig en we waren een beetje sip. Eerst zouden we nog uitgaan, maar we waren niet meer in de mood.

De volgende dag was Yuri jarig! HOERAAAAA! Ik had hem een trimmer gegeven, maar die had Yuri 2 dagen geleden al uitgepakt… Ik had bedacht dat we ergens sushi gingen eten ’s avonds. ‘s Ochtends gingen we eerst Maths pak ophalen. Daarna deden weer mee met de waterpret. (we verbleven op Khao San road, waar het het drukste was.) ’s Avonds wilden we dus uit eten en het was ongeveel 15 min. met de taxi. Het was een grote challenge om het sushi restaurant droog te bereiken. We hadden allebei een andere tactiek. Ik deed een regenjas een en snoerde hem helemaal dicht. Yuri dacht ook slim te zijn door gewoon een heel set nieuwe kleren en een handdoek mee te nemen. Toen we na een half uur (meestal 5 min.) lopen eindelijk een tuktuk vonden bleek mijn tactiek toch beter te zijn. Yuri was helemaal doorweekt en hij had het heel koud. We kwamen bij het restaurant aan en gingen heeerlijk eten. Na het eten hadden we met Simon, een vriend van Yuri afgesproken die ook in Bangkok was. We gingen naar een rooftopbar met uitzicht over heel Bangkok. Je betaalde wat maar het uitzicht was prachtig.

De volgende dag pakten we onze backpack in en dropte we deze op het treinstation. We waren heel vroeg weggegaan zodat er nog niemand met waterpistolen rond loopt. We gingen naar een groot winkelcentrum en daar kocht Yuri een nieuwe telefoon. We shopten de hele dag en ’s avonds namen we de nachttrein naar Khao Sok! Het was een verschrikkelijke rit, het was ijs ijs koud door de airo die op -200 stond. We schudde zo erg dat slapen onmogelijk was.. Ook bleef het tl licht aan en we hadden de hoogste bedden dus dat scheen in je ogen. Niet fijn. ’s Ochtends vroeg kwamen we aan in Surat Thani!

Reacties

Reacties

Wela

Wat een topvoetballer weer!

Wela

Wat een topverhaal weer! Die waterpistooltjes. Hilarisch. Wat heerlijk beschreven, alsof ik erbij was. Dank. En veeeeeel liefs!

mama aukje

Die trimmer is zeker hard nodig Yur?? Ha ha!

Dikke kus voor jullie alle 2, liefs, mama

oooohh pa

Weer wat geleerd over nieuw jaar vieren over de grens
Jammer dat je als toerist weer bestolen wordt. Je bent Voor hen een wandelende portemonnee.

Nog steeds vermaken jullie je ga daar lekker mee dOor.

Oma Cony

Fijn weer wat van jullie te horen! Leuk dat verhaal over het natspuiten. En jammer van die diefstal!
Die reis in die ijskoude trein zou ik niet overleefd hebben.
Geniet verder van alles! Liefs!

Reinoud

Heerlijk verhaal. En Zoor weet je nog waar ik moest slapen in de nachttrein....... 'op de grond!'

Heleen

Jammer van de telefoon, weer!!!Gelukkig had Yuri deze keer waarschijnlijk een eenvoudige, goedkope gekocht?
Leuk om te lezen over de nattige viering van Nieuw Jaar in Bangkok.
Ik weet dat jullie inmiddels in jakarta zijn aangekomen.
Ik wens jullie een prettige voortzetting van de reis in Indonesie.
Liefs,
Heleen

Fien en Ton

Jullie hebben weer veel dingen kunnen ondernemen, echt gaaf hoor !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!