Khao Sok

We kwamen aan in Khao Sok (beeld je in: Jurassic Park landschap) na een supersnel minivan ritje. Ons eerste idee was om aan het meer in hutjes op het water te slapen, maar dat bleek je niet zonder (verschrikkelijk dure) tour te kunnen boeken. We hadden een ander resort gevonden en onze accommodatie was een bamboehutje waar het bed ontbrak. Het matras lag op de grond, en er zaten enorme gaten in de klamboe. Gelukkig hadden we onze eigen klamboe mee, want het stikte er van de muggen. Het personeel was zeer onvriendelijk maar de locatie was fantastisch! Er was een zwembad en daar hebben we verder de hele dag in gelegen. ’s Avonds kwamen we een ander Nederlands stel tegen en we gingen met z’n allen eten. We gingen op avontuur in de jungle om een bar te zoeken. We kwamen er één tegen en dronken biertjes bij een vuurtje.

De volgende dag wilde we een tour naar het meer doen, maar dat was (natuurlijk ook) verschrikkelijk duur dus besloten we het op de scooter de doen. Het meer was 60 km ver weg en ik snap niet waarom we dat ooit hadden bedacht, maar goed. We huurden de scootertjes en gingen nog even lunchen. Toen kwamen we op het idee dat het toch misschien een beetje te ver weg was en dat we beter een rondje in onze omgeving konden rijden. Dat deden we en het was prachtig! We reden (over een zeer hobbelig met losse stenen bedekt paadje) dwars door de natuur.

De dag die volgde was weer een zwembad hangdag en hebben we Suits (serie) gedownload om dat ’s avonds te kijken. Na dit korte enorm spannende verhaal was deze dag afgelopen.

We vertrokken om 6 uur naar Koh Tao en het busje dat we hadden geboekt zou ons direct voor het resort oppikken. Wij stonden netjes 5 voor 6 met slaperige oogjes te wachten. Na 10 minuten kwam er niks. Op z’n Nederlands ongeduldig zochten we al naar een telefoonnummer van de maatschappij toen 10 minuten later het busje rustig kwam aankakken. We reden 2 uur naar Surat Thani, stapten over op een touringcar naar de pier en hadden daar de fastboat naar Koh Tao. Ik Koh Phangan mochten we nog een keer overstappen en na een lange reis kwamen op het prachtige eiland Koh Tao aan!

Je Tante Nicolien

Zoor, woow wat is het mooi daar!(thanks google) Wij wouden daar graag op vakantie met kids, kan je uitkijken naar een chill plekje waar kids happy zijn en waar wij heerlijk kunnen kitesurfen voor de deur? Geniet !

Zora

Dan is thailand denk ik niet de goeie plek! Daar kan je duiken maar geen andere watersport.. bali is meer iets voor jullie!! Ik heb nog geen kitesurfers gezien maar we hebben lang niet alle kusten gezien! Het stikt hier van de surfers en er zijn mega golven, maar weet niet of dat nou handog is met kitesurfen..

Oooohh. Pa

De centenbodem in zicht. Het einde van de reis nadert. Valt er nog meer te wensen na al jullie ervaringen. Tijd om te chillen op een vast plekkie. Of nog steeds niet reismoe. Nog een leuk einde en welkom in jullie oude nesten.

Wela

Oh ik krijg zo'n heimwee als ik dit lees. Lekker met je scooter in zo'n prachtig land. Zucht. Heerlijk.